OSIEDLE CZTERY DOMY

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2013-08-29 22:27:10

Mea

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-28
Posty: 6
Punktów :   

Zebranie społeczności

Witam
Drodzy Sąsiedzi możne już najwyższy czas pomyśleć o zorganizowaniu zebrania naszej społeczności bo wszystkich spraw przez forum nie załatwimy. A tematów się zbiera coraz więcej np.
- podgląd na TV monitoringu z kamer - tu bardziej chodzi o to ze jak będzie podgląd, to monitoring będzie sprawny bo teraz to ja wątpię aby on działał ciągle.
- spraw rozliczeń CO i CW,
- status kotłowni - kto to obsługuje i na jakich warunkach i najważniejsze czy to jest nasza własność, bo z tym możne być różnie ( okablowanie T-MONT)
- jak już Wojtek wspomniał telefony alarmowe muszą być dostępne do firm z którymi są podpisane umowy, aby ja to już Kolega wspomniał w razie awarii nie czekać na Panie jak się zjawią w pracy.
- szereg pytań do zarządcy dotyczący umów i rozliczeń (np. sprzątanie, odśnieżanie, koszenie trawy, itp)

jeżeli zarządca nie będzie widział naszej aktywności to nas będzie za nos wodził.

pozdrawiam

Offline

 

#2 2013-08-29 23:21:23

crosss

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 44
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Dobry pomysł:) zwłaszcza, że poczatkiem października minie równy rok od czasu zamieszkania pierwszych mieszkańców naszego osiedla... z wakacji pewnie większość z nas już wróciła i można by się spotkać:) i kilka spraw osobiście omówić:)

Offline

 

#3 2013-08-30 09:59:22

wojtek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-31
Posty: 19
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Mea napisał:

Witam
Drodzy Sąsiedzi możne już najwyższy czas pomyśleć o zorganizowaniu zebrania naszej społeczności bo wszystkich spraw przez forum nie załatwimy. A tematów się zbiera coraz więcej np.
- podgląd na TV monitoringu z kamer - tu bardziej chodzi o to ze jak będzie podgląd, to monitoring będzie sprawny bo teraz to ja wątpię aby on działał ciągle.
- spraw rozliczeń CO i CW,
- status kotłowni - kto to obsługuje i na jakich warunkach i najważniejsze czy to jest nasza własność, bo z tym możne być różnie ( okablowanie T-MONT)
- jak już Wojtek wspomniał telefony alarmowe muszą być dostępne do firm z którymi są podpisane umowy, aby ja to już Kolega wspomniał w razie awarii nie czekać na Panie jak się zjawią w pracy.
- szereg pytań do zarządcy dotyczący umów i rozliczeń (np. sprzątanie, odśnieżanie, koszenie trawy, itp)

jeżeli zarządca nie będzie widział naszej aktywności to nas będzie za nos wodził.

pozdrawiam

Dobry pomysł z tym zebraniem.

Co do statusu kotłowni to według zapewnień wizeprezesa i kierownika budowy miała to być własność wspólnoty. Tak mi mówili przy zakupie mieszkania. Pytałem się ich bo obawiałem się sytuacji w której oni będą zarabiać na mnie podnosząc cenę ciepłej wody.

Offline

 

#4 2013-08-30 12:32:58

crosss

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 44
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

No fakt, cena ciepłej wody na naszym osiedlu bije rekordy.... szacuje aż 150 zł więcej niż na starym mieszkaniu, gdzie ciepła woda była z MPEC... ilość osób i metraż tak samo. W skali roku 12X 150 zł= 1800zł - czyli fajny wyjazd wakacyjny. Ehhh...

Pocieszam się, że coraz więcej osób mieszka i koszt podgrzania się rozłoży. Bo zużycie ograniczyłem do minimum...

Ostatnio edytowany przez crosss (2013-08-30 12:41:05)

Offline

 

#5 2013-09-04 10:54:38

upiór

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-20
Posty: 10
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Czy coś wiadomo na temat spotkania?

Offline

 

#6 2013-09-04 21:59:25

wojtek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-31
Posty: 19
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

upiór napisał:

Czy coś wiadomo na temat spotkania?

Pierwsze pytanie gdzie je zorganizujemy?

Offline

 

#7 2013-09-05 10:06:07

crosss

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 44
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Generalnie jest tak...z doświadczenia z innymi Administratorami..., że to Administracja podaje miejsce i czas spotkania, wynajmuje sale itp.
Tylko chyba musimy ich zarzucić prośbami o organizację (przynajmniej tego pierwszego) np.  końcem września/ początkiem padziernika.
Przy kolejnych będzie już łatwiej bo bedą w określonych odstępach czasu.

Offline

 

#8 2013-09-06 23:39:41

marcin_es

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 24
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Dokładnie tak jest crosss. Co powiecie na organizacje zebrania w terminie poniedziałek lub wtorek/środa/czwartek w październiku o godzinie 18:00 ewentualnie 19:00? Październik to taka końcówka terminu urlopowego, więc może listopad jednak?

Offline

 

#9 2013-09-07 08:32:19

crosss

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 44
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Myślę, że jednak październik byłby lepszy... bo listopad to już początek sezonu narciarskiego i egzotyki;)... a kto wie czy zima nas już tu w Polsce nie zastanie;)... nigdy nie będzie tak, że wszystkim termin spasuje... a zebranie pon-czw. wieczorem jest jak najbardziej ok.

Offline

 

#10 2013-09-10 23:27:08

marcin_es

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 24
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Wysłałem maila do Administracji... w sumie 21 pytań, więc pewnie im trochę zajmie przygotowanie odpowiedzi Najważniejsza rzecz to zebranie zgodnie z ustaleniami w październiku w pn/wt/śr/czw o 18/19 + monitoring/ kanalizacja/ numery alarmowe/ tablica ogłoszeń (jakieś propozycję odnośnie miejsca umieszczenia?, może na przeciwko skrzynek pocztowych)/ kostka brukowa (wg mnie jest położona nierówno, przez co się robią kałuże)/ sprzątanie/ dodatkowy pojemnik (jeden) na zużyte świetlówki, żarówki, baterie, sprzęt elektroniczny, mały sprzęt RTV, AGD/ kotłownia oraz drobne sprawy bieżące, które zostały poruszone na forum. Zobaczymy może, większość rzeczy uda się załatwić jeszcze we wrześniu...

Ostatnio edytowany przez marcin_es (2013-09-10 23:27:37)

Offline

 

#11 2013-09-19 15:08:14

paulina

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-08-20
Posty: 3
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Jestem jak najbardziej za zorganizowaniem zebrania.

Chciałabym również zapytać się Was co uważacie na temat uzyskania większego wpływu na decyzje jakie są podejmowane przez administrację?
Moje osobiste zdanie jest takie, że poczynania administracji powinny być konsultowane z nami (oczywiście nie każdym z osobna lecz z grupą reprezentująca mieszkańców). Chyba każdy z nas chciałby posiadać większy wpływ na to co się dzieje na osiedlu, a nie być tylko i wyłącznie informowanym o tym co zechciała lub nie zechciała wykonać administracja... Póki co to niestety tak to wygląda w moim odczuciu.

Ostatnio edytowany przez paulina (2013-09-25 08:43:10)

Offline

 

#12 2013-09-19 20:59:57

marcin_es

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 24
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Poniżej odpowiedzi na pytania do administracji w cudzysłowie.

Bardzo proszę o odpowiedź na pytania dotyczące monitoringu:
1)    Czy opinia prawnika jest już gotowa? (jeżeli odpowiedź jest już gotowa to mimo wszystko proszę o odpowiedź na kolejne pytania)
2)    Co było przyczyną do poproszenia prawnika o opinie w sprawie monitoringu?
3)    Co jest kwestią sporną w tej sprawię?
4)    Kto zlecał i kto płaci za opinię prawnika?
5)    Na kiedy ustalony jest termin odpowiedzi?

"Nie otrzymaliśmy jeszcze opinii prawnika.  Przyczyną opiniowania jest sprawa  dotycząca udostępnienia podglądu z monitoringu w kontekście ustawy o ochronie danych osobowych, w tym ochrona wizerunku.
Kwestią zasadniczą jest ochrona interesów Wspólnoty o odszkodowania tytułem naruszenie praw wynikających z ochrony wizerunku.
Uprzejmie informuję, że Administracja współpracuje z działem prawnym, w związku z czym Wspólnota nie poniesie żadnych kosztów związanych z przygotowaniem w/w opinii. Nie znam jeszcze terminu uzyskania opinii. Jak tylko ją otrzymam przekażę ją Panu."

Ostatnio miała miejsce interwencja w sprawie kanalizacji, co opisał użytkownik Forum wojtek: http://www.sarmacka.pun.pl/viewtopic.php?id=12. Proszę o informację:
1)    Czy wiedzą Państwo o tej interwencji?
2)    Dlaczego nie zostaliśmy poinformowani o numerach telefonów alarmowych?
3)    Czy mamy podpisaną umowę/ubezpieczenie regulującą tą kwestię?
4)    Czy mogą Państwo wywiesić listę numerów alarmowych, ale też innych ważnych numerów (np. konserwator)?

"Tak, otrzymałam kolejnego dnia rano zgłoszenie od jednego z mieszkańców w sprawie kanalizacji, który interweniował w tej sprawie. Sprawdzałam sprawę w MPWiK, nie odnotowali takiego zgłoszenia. Osoba zgłaszająca przekazała mi nazwy firmy, która została wezwana, uzyskałam również informację, że firma nie wystawiła żadnej faktury. 
O powstałej sytuacji poinformowałam Kierownika Budowy. Oglądaliśmy monitoring z tego dnia/wieczora. Brak jest dokładnej odpowiedzi w wyniku czego doszło do wybicia studzienki przy klatce. Instalacja wod. kan. była czyszczona po zakończeniu budowy.
Obecnie konserwator podczas przeglądów sprawdza /obserwuje instalację kanalizacyjną.
Uprzejmie informuję, że w momencie odbioru mieszkań otrzymywali Państwo informację o telefonie alarmowym, na który trzeba zgłaszać wszystkie  awarie.
Telefony alarmowe zostały również wywieszone na każdej klatce schodowej. Informuję, że  Wspólnota ma podpisana umowę z konserwatorem na całodobową obsługę nieruchomości oraz bieżącą konserwację instalacji wodnej, kanalizacji w zakresie kanalizacji sanitarnej i deszczowej , centralnego ogrzewania, centralnej wody użytkowej (CWU), elektrycznej oraz prac ogólnobudowlanych, ślusarsko-szklarskich w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania nieruchomości. Wspólnota posiada również ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych  oraz OC. Informuję, że wszystkie umowy dotyczące Państwa Wspólnoty są dostępne do wglądu i znajdują się w siedzibie administracji. "

Inne sprawy osiedlowe:
1)    Proszę o skontaktowanie się z wykonawcą osiedla, ponieważ kostka brukowa została nie równo ułożona i niestety podczas deszczu widać te nierówności, woda zbiera się w dziurach i nie jest dobrze odprowadzana do studzienek. Nie mówiąc już o żółtej kostce brukowej do bloku 3 i 4 która jest zupełnie nierówna. Z resztą widać to wyraźnie po deszczu, gdzie się zbiera woda. Generalnie obawiałem się tego typu usterki biorąc pod uwagę jak kostka była szybko układana, bo było widać jak deweloperowi się spieszy do oddania mieszkań.
2)    Czy ktoś z Państwa odwiedza nasze osiedle i monitoruje bieżące sprawy?
3)    Czy istnieje jakiś harmonogram sprzątania naszego osiedla (klatek, chodników, strzyżenia traw, odśnieżania, sprzątania hali garażowej, sprzątania pomieszczenia na śmieci itd.) oraz czy istnieje harmonogram wywozu śmieci. Proszę o przesłanie do mnie takiej informacji i wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń, o którą również proszę.
4)    Czy w ramach umowy o sprzątanie altany śmietnikowej nie jest możliwe uwzględnienie w niej wywozu zalegających rzeczy?
5)    Czy możemy umieścić w altanie śmietnikowej dodatkowe pojemniki na zużyte świetlówki, żarówki, baterie, sprzęt elektroniczny, mały sprzęt RTV, AGD?
6)    Proszę o informację jak wygląda kwestia czyszczenia okien wspólnych w blokach?

"Sprawa kostki została zgłoszona Kierownikowi, czekamy na podanie terminu usunięcia usterek (nierówności). Uprzejmie informuję, że na osiedlu przynajmniej 1 raz w tygodniu jest Zarządca/Administrator  budynku celem sprawdzenia/monitorowania  poprawnego funkcjonowania nieruchomości.
W załączeniu przesyłam Panu harmonogram prac firmy sprzątającej oraz harmonogram pielęgnacji zieleni. Taki harmonogram zostanie wywieszony na tablicy ogłoszeń, którą zamierzamy zamontować w przejściu obok skrzynek pocztowych, gdyż każdy z mieszkańców przynajmniej 1 raz na dzień przechodzi tym przejściem chociażby sprawdzić pocztę. Natomiast na każdej klatce zostaną wywieszone wyłącznie telefony alarmowe na zalaminowanej kartce. Pozostałe ogłoszenia będą wywieszane już tylko na tablicy.
Zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów nietypowych, zatwierdzonym przez Gimnę Kraków wywóz śmieci nietypowych w dzielnicy XIII odbywa się 2 razy w roku (pierwszy tydzień lipca i listopada), będziemy Państwa o tym informować kilka dni wcześniej celem umożliwienia złożenia rzeczy we wskazanym miejscu. Na lipiec nie zamawialismy wywozu, gdyż nie było takiego zapotrzebowania.
Firma Elektro Eko, która nieodpłatnie dostarcza i wywozi pojemniki na zużyte świetlówki na innych nieruchomościach,  wykonuje tę usługę pod warunkiem, że budynek ma min. 70 lokali.  Drobne elektroodpady należy wywozić we własnym zakresie. Natomiast odpady nietypowe poza wyznaczonym harmonogramem można bezpłatnie oddać w lamusowi MPO przy ul. Nowohuckiej 1.
Czyszczenie powierzchni okien od wewnątrz jest wykonywane 1 raz na kwartał zg. z załącznikiem do umowy (kolejne mycie odbędzie się pod koniec września), mycie okien z zewnątrz jest wykonywane dwa razy do roku (drugie mycie późna jesień). "

Dodatkowo proszę o:
1)    Wyregulowanie drzwi do altany śmietnikowej – nie wiem dokładnie czy to jest problem drzwi czy też źle ułożonej kostki brukowej w progu.
2)    Wymienienie żarówek w lampach określających numer bloku – lampy powinny być na gwarancji, więc prosimy nie obciążać nas kosztami z tego powodu.
3)    Uzgodnienie terminu zebrania wspólnoty, ponieważ taka jest wola wspólnoty: http://www.sarmacka.pun.pl/viewtopic.php?id=15 (poniedziałek/wtorek/środa/czwartek w październiku o godzinie 18/19.)
4)    W momentach kiedy jest jakaś wizytacja z Państwa strony i np.:
a.    Niektóre samochody nie przestrzegają zakazu parkowania to proszę o wezwanie straży miejskiej, szczególnie dotyczy się to samochodów, które blokują wjazd do garażów (nie samochodów stojących przed garażami), które stoją na pierwszym zakręcie za bramą, zasłaniających wyjazd z osiedla przy ulicy Sarmackiej i blokujących wywóz śmieci z altany śmietnikowej)
b.    Proszę o zwrócenie uwagi czy coś nie wymaga naprawy, wymiany itp.

"Drzwi zostały zgłoszone do regulacji. Żarówki w lampach zostały wymienione. Żarówki uległy zużyciu w wyniku eksploatacji, zakup materiału jest kosztem Wspólnoty.
Jeżeli chodzi o zebranie proponuję termin w drugiej połowie października od 21-25.10.2013 r.
Przy wizycie Zarządcy/Administratora reagujemy na wszelkie usterki na nieruchomości, będziemy zwracać uwagę na źle zaparkowane samochody. Dotychczas podczas naszych wizyt nie było takich sytuacji.  Każdy z mieszkańców ma prawo zgłaszać nieprawidłowo zaparkowane samochody do Straży Miejskiej – tel. 986."

Sprawa kotłowni:
1)    Czy Interbud pokrywa koszty przygotowania ciepłej wody i inne koszty np. CO za niesprzedane mieszkania, a także koszty eksploatacji? Jeżeli nie, to dlaczego?
2)    Kto obsługuje kotłownie i na jakich warunkach, i najważniejsze czy to jest nasza własność?

"Firma Inter-Bud jest właścicielem mieszkań niesprzedanych i jak każdy właściciel pokrywa koszty według zużycia (odczyty z liczników) oraz opłaty związane z comiesięcznymi zaliczkami zgodnie z metrażem mieszkań, tj. zaliczka eksploatacyjna, administracja, zaliczka na f. remontowy, winda, koszty gotowości cwu, c.o.
Uprzejmie informuję, że kotłownia jest własnością Wspólnoty. Obsługiwana przez firmę zewnętrzną AG –Systemy Grzewcze Serwis."

Trochę się tych tematów nazbierało, ale mam nadzieję, że są to tylko chwilowe utrudnienia.

Zachęcam również do odwiedzania naszego Forum osiedlowego, na którym poruszane są najistotniejsze sprawy: http://www.sarmacka.pun.pl/ a także do zabierania głosu.

Offline

 

#13 2013-09-27 11:28:40

Akaike

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-30
Posty: 17
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Trochę to nie w porządku obwinianie dewelopera o stan zółtej kostki, która jest przeznaczona tylko dla ruchu pieszych, kiedy to nikomu nie przeszkadzało że samochody dostawcze i osobowe tamtędy się poruszają i parkują dla wygody mieszkańców (załadunek/wyładunek). W gruncie rzeczy sami jesteśmy sobie winni tej krzywej żółtej kostki.

Offline

 

#14 2013-09-30 23:08:50

marcin_es

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-07-29
Posty: 24
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

Akaike zgodzę się z Tobą w 100%, jeżeli napiszesz mi dlaczego uważasz, że jest to kostka przeznaczone tylko dla ruchu pieszego? Zastanawiałem się też nad tym przed poruszeniem tego tematu, ale nie udało mi się znaleźć takiej informacji, że ta kostka ma być przeznaczona tylko dla ruchu pieszego... No jest żółta... ok... Jak ktoś może potwierdzić tę informację, to proszę o info. Jeżeli nie, to temat dla mnie jest wciąż otwarty.

Chodzi mi o to tylko, żeby się nie rozeszła za rok lub dwa kiedy budynek będzie po gwarancji (bo tak na prawdę te uszkodzenia nie są jeszcze tak bardzo widoczne).

Offline

 

#15 2013-10-01 10:44:31

Paweł

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-09-12
Posty: 8
Punktów :   

Re: Zebranie społeczności

na początek witam - bo to mój pierwszy wpis

Dorzucę do dyskusji na temat kostki tylko tyle, że wg mnie, nie ma najmniejszego znaczenia czy kostka jest przeznaczona dla samochodów czy nie. Fakt jest taki że naprawić trzeba. Nawet gdyby deweloper miał wątpliwości to trzeba pamiętać że Panowie z ekipy remontowej InterBudu wjeżdżali na nią bez zahamowań. Osobiście nie mam do nich pretensji bo uważam że ta kostka powinna wytrzymać takie incydentalne akcje.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swiatmagi.pun.pl www.b2st.pun.pl www.pokemongra.pun.pl www.boszkowo.pun.pl www.battlecraft.pun.pl